Kylling med pestokrema grønnsaker

Kjempegod middag med masse smak, både i grønnsakene og kyllingen. Ved å bytte ut en ingrediens med en anna, får du også en heilt anna smak –

Du trenger
Kyllingfilet
Krydder
Grønnsaker – ferske/frosne
Kokosmelk – fullfett/light
Grønn pesto
Evt. tilbehør av ris/poteter
eg hadde ris og kvitløksbaguetter til familien

Kyllingen skar eg i grove biter, krydra med masse krydder og hadde inn i ovnen på 180 grader i ca. 15 minutt.
Bruk dei kryddera du liker, eg brukte grovkverna chilli, pepper, kyllingkrydder, paprikakrydder, grillkrydder og urtesalt.

Grønnsakene kutter du i grove biter. Du kan også bruke frosen wokblanding, men personlig liker eg best ferske. Wok grønnsakene på panne, start med dei som trenger lengst tid. Eg hadde grønnsaker i denne rekkefølga – gulerøtter, brokkoli, paprika, sopp, squash, løk og rødløk, bambusskudd og vannkastanjer. Deretter tilsetter du 1-2 bokser kokosmelk, alt ettersom kor masse grønnsaker du har. Smak til med pesto, salt&pepper, la det surre godt ei lita stund og server!

Krema grønnsaker i andre variasjoner
bytt ut grønn pesto og få en heilt anna smak –
Karrikrema – tilsett karri og gurkemeie
Soyakrema – tilsett en god dose soyasaus
Rød pestokrema – tilsett rød pesto
Sweetchillikrema – tilsett sweet chillisaus
Indiskkrema – tilsett indisk krydder og red curry paste
Variasjon – tilsett en pose wokmiks i smaken du liker/ anna krydder. Her er det masse å velge i!

En middag med mange muligheter. Håper det frister!

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

10 kommentarer

  1. Kaisa Elise

    Det vil jeg ha nå!!

  2. Linda Marie Stuhaug

    Kaisa Elise: Hehe, berre en ting å gjere 😉

  3. Så kjempegodt ut! 😀

  4. Linda Marie Stuhaug

    Heidi: Det var det absolutt 😀

  5. Det såg kjempe godt ut 🙂 vi pleier å marinere kyllingen i soyasaus i 20 min også tørke av den før vi steiker den! då blir den heilt fantstisk god smak på og ikkje noke tørr 😛

  6. Hei. Jeg hadde bare et spørsmål til deg angående dessertene du lager.. Hvor ofte spiser du disse dessertene? Og er det lavkarbo ellers det du lager?

  7. Linda Marie Stuhaug

    Sofia: Mmm, det er kjempegodt! Eg pleier som oftast ikkje marinere, men tar ofte en dæsj soyasaus over maten før tilbereding, det er nydelig 🙂

  8. Linda Marie Stuhaug

    Karen: Det varierer, men som regerl 1-2 ganger i uka med dei sunne dessertane. Lager ingenting på lavkarbo, ettersom oppskriftene som oftast er lave/uten fett – men redusert med kabohydrat sida eg verken bruker sukker eller mel, sjølvsagt 🙂

  9. Denne skal vi prøve til uka 🙂
    Men er det noe man kan erstatte kokosmelk med? 🙂

    1. Du kan bruke creme fraiche, matyoughurt eller lignande 🙂