Sunn og digg lunsj med omelettwraps!

God dag, godtfolk!

Håper dere har hatt en fin pinsehelg, det har vertfall eg! Eg rekner med eg ikkje er den einaste med Mandagsfølelse i kroppen idag? Men det gjer da ingenting – vi er ett steg nærmare helg, og plutselig er det nok Fredag igjen 🙂

Men før det er Fredag har vi noken dager framfor oss med jobb eller skulle som krever tillaging av matpakke. Å lage med seg en sunn, næringsrik og mettande lunsj er viktig for konsentrasjon og humør, i tillegg er det billigere enn å skulle kjøpe seg «noke i farten» kvar einaste dag. I innlegget mitt med «12 sunne, enkle tips til lunsj & matpakker» kom eg fram med ideen omelettwraps, men eg kjem også med dette geniale lunsjtipset i ett eget innlegg! Eg er utrulig hekta om dagen, og har med meg omelettwraps i matboksen fleire ganger for veka, i ulike varianter –

En matboks fullpakka med god næring som kropp og hode blir så fornøgd med!

Omelettwraps
Juster mengdene etter deg og dine behov!

1. Lag omelett av 2 egg, en liten skvett vatn/melk og masse krydder. Steik som en tynn pannekake.
2. La omeletten avkjøle seg før du fyller med det pålegget og tilbehøret du ønsker. Denne gangen, som bildene viser, brukte eg ruccola, røykelaks, avokado, rødløk.
3. Start med å rulle fra sida du har fylt, så den siste delen holder wrapsen sammen. Pakk gjerne inn i aluminiumsfolie og ta med i lunsjboksen sammen med litt friske grønnsaker.

En lunsj som fint kan lages kvelden i forveien, og stå i kjøleskapet natta over. Da slipper du å tenke på å lage lunsj en stressande morgen, berre å ta med deg matboksen!

Andre forslag til pålegg og tilbehør kan vere:
– Spekeskinke/serranoskinke, ruccola og tomat (en av mine favoritter i tillegg til dagens!)
– Ost & skinke – en kalssikeer!
– Guacamole og salt skinke, sammen med grønnsaker.
– Pesto og anna tilbehør som kjøtt & grønt.
– Restemiddag – som f.eks kokte poteter, tacokjøttdeig, laks, kylling…
– Sjømat – reker, salmalaks, scampi, crapsticks…

Bruk fantastien, det du liker og har tilgjengelig! Resultatet blir bra uansett 🙂 Eg har sett fleire surre speltlompe/ heimelaga lomper rundt omelettwrapsen, det er jo ett godt alternativ for å få inn litt karbohydrater i måltidet.

Omelettwraps passer naturligvis like godt til frukost, middag eller kveldsmat også.
Kva med å lage dobbel porsjon og ha til fleire måltider?

Håper fleire er inspirert og prøver omelettwraps som ett sunt, godt, smakfullt, mektig, mettande og nærignsrikt måltid!

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

16 kommentarer

  1. Sabina Kristiansen Steenea

    Det så utrolig godt ut ! 😀 Sjekk gjerne ut mitt nyeste innelgg, du kan fortsatt være med i trekningen av Ray-Ban solbriller :-))

  2. Julie @ WolfItDown

    Mmm ser deilig ut! Fikk meg til og tenke på «omelett» pizzaen jeg laget for litt siden som du finner her: http://julesthenorweegie.blogspot.co.uk/2012/11/pizza-omelette-with-chorizo.html Perfekt lunsj eller etter treningsmåltid om du ikke er på farten 😀 Den matboksen så skikkelig god ut! Håper du hadde en fiiiiin pinse! Stor klem 🙂 x

  3. Anndrea

    dette skal jeg jammen prøve! kjempe smart ! 😀

  4. Linda Marie Stuhaug

    Anndrea: Så absolutt! Håper den faller i smak hos deg også 🙂

  5. Linda Marie Stuhaug

    Julie @ WolfItDown: Åh, spennande med omelettpizza! Den må eg inn å kikke litt på 🙂 Egg i marboksen er heilt supert, sammen med friske grønnsaker så blir det komplett! Hadde en super pinse – håper du har kosa deg i helga 🙂 Klem!

  6. Linda Marie Stuhaug

    Sabina Kristiansen Steenea: Det var det definitivt 🙂

  7. Camilla

    Får du til å snu dette i steikepanna eller steiker du berre på ei side? Og kva slags krydder bruker du i eggeblandinga? 🙂

  8. Linda Marie Stuhaug

    Camilla: Nei, omeletten trenger ikkje å steikast på begge sider – eggeblandingen setter seg 🙂 Eg bruker stort sett salt, pepper, grovkverna chilli og kvitløk – synes det gir en god smak!

  9. et kjempe godt tips til lunsj ! et tips fra meg; det står craPsticks, ikkje crabsticks 😛

  10. Linda Marie Stuhaug

    Tone: HAHA! No måtte eg le 😉 Takk for at du sa ifra 🙂

  11. Katrine

    Har nå prøvd å lage denne fleere ganger, men uansett hva jeg gjør setter den seg fast 🙁 Har prøvd å steke i både olje og smør. Noen tips? 🙂 Er en helt genial lunsj da, lett og rask og lage, og såå godt!! 🙂

  12. Linda Marie Stuhaug

    Katrine: Da må du nok bytte ut steikepanna di 😉 Det er kvailteten på steikepanna som avgjer om du trenger / ikkje trenger steikefeitt. Så mitt einaste tips er å kjøpe ny steikepanne 🙂

  13. Nina Bakke

    Ser deilig ut 🙂

  14. Linda Marie Stuhaug

    Nina Bakke: Så bra 🙂

  15. Blir avokadoen brun om eg lagar dette kvelden før og tek med som niste?