Vekemeny ~ 34

Hei godtfolk!
Vekemenyen forrige Søndag blei tatt veldig godt imot, og eg fikk mange spørsmål om eg kunne fortsette med det. Heilt supert at dere kommer med ønsker og tilbakemelding – så det kommer eg absolutt til å gjere! Kanskje ikkje kvar einaste veke, men så ofte tida og muligheten strekker til. På menyen ovenfor, under "Kategorier" ? "Vekemeny" samler eg desse innleggene om dere ønsker å sjå tilbake på dei seinare.

Det er Søndag og ei ny veke er rett rundt hjørnet! Håper denne vekemenyen kan vere til inspirasjon for kommende middager –

MANDAG

Kikertburger med guacamle&mangosalat slår godt an som vekas første og gjerne kjøttfri middag. Her er det mange gode smaker!

TIRSDAG

Gratinert lakseform er en sunn, rask og utrulig enkel middag. Etter 5-10 minutter forberedelse lager den seg sjølv i ovnen så du kan gjere andre ting! Her bruker man rett og slett det man har og foretrekker av grønnsaker, og laksen kan byttes med kyllingfilet, svinestrimler, karbonadekjøttdeig eller andre proteinkilder.

ONSDAG

Kokoskrema kyllingwok er favoirttoppskrifta mi på wok. I innlegget får du også mine beste woktips! Og siden det er lille-lørdag…

… så er det er god grunn til å unne seg noken heimelaga, sukkerfri oreokjeks! Visst du lar vere å fylle alle så kan du bruke resten på Lørdag!

TORSDAG

Heimelaga fiskesuppe med speltscones er en super måte å få inn vekas andre fiskemiddag på!

FREDAG

Kva med fylte grønnsaker istedenfor fredagspizzaen? Dette er en rett som gir skikkelig pizza-feeling, så Fredagsfølelsen vil uansett vere på plass!

LØRDAG

Tacolørdag! Tacoen kan jo varieres i det uendelige. Lag gjerne heimelaga tacoskjell av speltlomper, en slager! Og om du har ekstra oreokjeks eter lille-lørdag kan du kanskje prøve deg på…

Sukkerfri oreokuler! Magiske på både smak og konsistens ? Lørdagsgodt på sitt beste!

SØNDAG

Middagspai med grov bunn er en middag som passer for heile familien. Fyllet kan variers etter kva man liker og har tilgjengelig! Søndag er kanskje en dag med litt ekstra tid til overs, og kva er vell bedre enn å bake litt?

Sukkerfri og fiberrike skuleboller hadde smakt godt, eller kva? Bruk gjerne grunndeiga til å lage skillingsboller, sjokoladebolller eller berre søte boller. Luftige, smakfulle, søte og gode ?

Enkelt, smakfullt, variert og sunt!

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

22 kommentarer

  1. Camilla

    Det så virkelig godt ut!:)

  2. Ååå her var det mye godt! 🙂

  3. Tone Eline Jensen

    Fantastisk, her sitter jeg å planlegger vår ukesmeny og skal bare innom for å sjekke ut noen oppskrifter og der ligger det forslag for hele uka… helt topp:)

  4. Linn Marie

    Supert med ukemenyer! Det ser jo kjempe godt ut, mye lettere å motivere seg til å lage sunne middager da. Håper du fortsetter å legge det ut fremover 😀

  5. M e r e t h e

    Hei! Tror du det vil funke med vaniljepulver i vaniljesausen eller bør man bruke vaniljestang?

  6. Julie @ WolfItDown

    Mange fantastisk gode oppskrifter her Linda 😀 Liker innspillet med litt søtt innimellom også, det trengs 🙂 Men er det ikke mye jobb og dokumentere alt dette da? Jobber iherdig 🙂 God søndag! x

  7. Maria M, Hansen

    Hei Linda! Masse gode oppskrifter, inspirerende! Har du no annet alternativ til mel å ha i skolebollene enn hvetemel?

  8. Camilla

    Hei jeg trenger hjelp. Jeg veier 73kg jeg vil gå ned til 60kg. Hvordan skal jeg trene ?? Skal jeg løpe i 40minutter på tredemølle hjelper dt ??? Siden jeg vil gå ned fort. Takk for hjelpen. Hvis jeg bare spiser knekkebrød går jeg ned fort ?? Takk for hjelpen

  9. Alt så utrolig godt ut! Vannet fosser i munnen min! Her er det masse fint jeg kan ta inspirasjon fra til de ellers ganske kjedelige middagsmåltidene her i huset! 🙂

  10. minlangehistorie

    kan si jeg ble fristet nå av mandag, onsdag og fredag 😀

  11. Linda Marie Stuhaug

    minlangehistorie: Ja, det er gode middager det 😀

  12. Linda Marie Stuhaug

    Vilde: Så hyggelig å høre! Kjekt at innleggene blir tatt godt imot 🙂

  13. Linda Marie Stuhaug

    Camilla: Eg kommer ikkje til å svare deg på desse spørsmålene, dessverre 😉

  14. Linda Marie Stuhaug

    Maria M, Hansen: Heisann 🙂 Berre hyggelig! Det står ganske greit forklart i innlegget med skulebollane mtp. bytting av mel. Eg har kun brukt kveitemjøl og speltmjøl, med speltmjøl blei bollane tunge og tørrare. Eg har ikkje prøvd noken andre typer, men det går selfølgelig an å prøve seg fram 🙂

  15. Linda Marie Stuhaug

    Julie @ WolfItDown: Tusen takk, Julie 😀 Jo, det tar en del tid å lage desse innleggene, så det blir dei gangane tida strekker til som det står! Men det er jo veldig kjekt også, det er noke eg liker å bruke tid på – spesielt når eg har så kjekke lesere! 🙂

  16. Linda Marie Stuhaug

    M e r e t h e: Du kan bruke vaniljepulver, men da må du rekne med at den blir en smule grå i fargen. Gjort det noken ganger sjølv, det smaker godt – men ser ikkje like godt ut, hehe 🙂

  17. Linda Marie Stuhaug

    Linn Marie: Tusen takk! SÅ kjekt med hyggelige tilbakemeldinger på det 😀 Skal fortsette med det så ofte eg kan!

  18. Linda Marie Stuhaug

    Tone Eline Jensen: Alle tiders! Håper du fikk litt inspirasjon 🙂

  19. Linda Marie Stuhaug

    Mari: Ja, matglad frøken veit du 😉

  20. Linda Marie Stuhaug

    Camilla: Så bra 🙂

  21. Mm, lagde sconsene til lunsj og de ble utrolige gode! Så mange gode oppskrifter, du er flink! Tenkte å lage paien til middag – men tror du det går fint med Fullkornsmel framfor spelt? Har ikke så mye annet tilgjengelig i dag. Ha en fin kveld!

  22. Linda Marie Stuhaug

    Julie: Så hyggelig, Julie! Tusen takk 🙂 Du kan fint bruke fullkornsmel framfor spelt! Håper det smaker, ha en strålande Mandagskveld!