Vekemeny ~ 36

God Søndag!

Tenk at det er siste dagen i August! Tida og dagane flyr avgårde, og det er berre å holde tunga rett i munnen for å henge med. Eg jobber med oppsummeringsinnlegg fra måneden som skal postes på bloggen imorra, der alle oppskriftene er samla i på eit samme sted. Det tar lang tid – bloggen tar generelt masse tid, men eg elsker det eg driver med, og ikkje minst å dele det med dere. Motivasjonen er iallefall på plass, og det er uten tvil en stor takk til fantastiske lesere, hyggelige ord og positiv respons eg får. Eg setter pris på alle tilbakemeldinger ?

Nok om det, og tilbake til vekemenyen! Vi beveger oss inn i veke 36 og her er forslag til sunne og gode måltider –

MANDAG


Kva med proteinrike pannekaker med sjokado som en søt start på veka? Desse er grove og utrulig næringsrike!

TIRSDAG


Laks- og grønnsaksgrateng – en perfekt middag der man lurer inn fisken! Gratengen smaken like godt, om ikkje bedre dagen etterpå – så lag rikelig! Restemiddag er jo perfekt i lunsjboksen.

ONSDAG


Smakfull søtpotetsalat med indrefilet av svin – her er indrefileten grilla, men den kan også steikes i ovnen. Mange gode smaker!

TORSDAG


Wok er en rask og enkel kvardagsmiddag! Kva med thai- currywok denne Torsdagen? Bytt gjerne kylling med andre proteinkilder som du foretrekker.

FREDAG


Det er Fredag og vi møter helga velkommen med fylt og ovnsbakt søtpotet! Fantastisk sunt og godt 🙂

LØRDAG


Lørdagsmiddag med sunn speltlompe-lasagne. Den vil garantert falle i smak hos heile familien!

SØNDAG


Soyastekt laks med grønnsaker a lâ julienne på en Søndag. Luksusmiddag, dette er en av mine favorittkombinasjoner med laks som hovedråvare!

VEKAS DESSERTTIPS


Har du fylt opp fryseren med norske bringebær i sommer? Vanilje-kokoskrem i syrlige bringebær er en rask, sunn, enkel og smakfull dessert der bringebærene kommer godt med!

VEKAS SNACKTIPS


Er du glad i smil-sjokolade? Her er en veldig rask, enkel og sukkerfri versjon! Nydelige, karamellfylte sjokolader ?

VEKAS BAKETIPS


Kvardagen er tilbake og lunsjboksen skal fylles kvar einaste dag. Kva med å lage grove og proteinrike matmuffins og ha med? Lag gjerne dobbel porsjon og frys ned, dei er heile supre å varme opp igjen. Gode som frukost, kvelds, turmat eller mellommåltid også 🙂

Ha en strålande Søndag 🙂

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

18 kommentarer

  1. Cecilia Catharina

    Så utrolig godt alt dette ser ut! 😀

  2. Serriøst dette er de beste innleggene du har 🙂 gleder meg liksom til hver søndag for da kommer dette 🙂

  3. Marie-Madelen Bekken

    Ser utrolig godt ut, og er virkelig inspo til ukesmenyen! 🙂 Skal viirkelig prøve den laks og grønnsaksgrateng en dag! Så utrolig godt ut

  4. Jeg elsker disse vekemenyene dine! Det er så mye godt! Det både ser digg ut og smaker fantastisk! 🙂

  5. Style by Ida

    Ukesmenyene dine er virkelig ukens høydepunkt! Det ser like godt ut som alltid

  6. Lise Penne

    Mmmmm masse godt! Har et spørsmål.. Tikka masala og hvitløksbrød? Er det noe du kan eksprimentere om? Bestevenninnen min som jeg bor med har intoleranse for hvete og det er noe hun virkelig savner.. Prøvde en gang med hvitløksbrød, men det ble alldeles super smakløst.. -.- Du har gjort vår hverdag 10 x bedre med oppskriftene dine! Takk 🙂

  7. Linda Marie Stuhaug

    Lise Penne: Tikka Masala høres ut som en god ide, og samme med hvitløksbrød 😀 Skal absolutt ha det i bakhodet, takk for tips Lise 🙂 Så hyggelig at eg har vert til inspirasjon for dere, håper eg kan fortsette med det <3

  8. Linda Marie Stuhaug

    stylebyida: Tusen takk, så hyggelig å høre 🙂

  9. Linda Marie Stuhaug

    Vilde: Så kjekt å høre, Vilde! Tusen hjertelig 🙂 God kveld til deg <3

  10. Linda Marie Stuhaug

    Marie: Fantastisk at det var til inspirasjon! Laks- og grønnsaksgrateng er en oppskrift langt tilbake i arkivet som eg har glømt vekk litt, men den skal garantert lages igjen snart 🙂

  11. Linda Marie Stuhaug

    mkde: Så kjekt å lese! Heilt knall at vekemenyane blir tatt så godt imot 🙂

  12. Linda Marie Stuhaug

    Cecilia Catharina: Takk for det, Cecilia 😀

  13. Julie @ WolfItDown

    Fantastisk mye godt her da! Den fiskegratengen så særlig lekker ut, mums! Håper du har hatt en trivelig helg 😀 Selv er jeg i Bergen på sen-sommer ferie, er så koselig 😀 Takk for masse god inspirasjon! x

  14. Siv Helen

    Nam nam 😀 Måtte uka gå fort så man får smakt på disse herlighetene 😉 Kunne du ikke ha skrevet litt om kosthold for den som vil holde vekta, den som vil gå litt ned i vekt med sunt kosthold og trening? Feks hvordan man skal fordele antall kalorier gjennom dagen, skal man ha mer på morgen, lunsj og middag, og mindre til kvelds osv? Har meldt meg på bootcamp, hvor kostholdsveiledning var en del av det og der sies det at 80% er kosthold, 20% er trening.. og de anbefaler å starten dagen med en næringssrik shake på 220 kcal.. Hva tenker du rundt dette?

  15. Linda Marie Stuhaug

    Siv Helen: Hei Siv Helen 🙂 Så kjekt du kommer med ønske! Eg kan komme med generelle tips og råd angående å holde vekta, vektnedgang, vektoppgang osv. Eg har laga noke slike innlegg retta mot kosthold og trening tidligere, men det har blitt mindre av i det siste – så det skal eg ha i bakhodet 🙂 Men eg kommer ikkje til å nevne noke kalorier fordelt på måltider, for det er heilt individuelt og vil variere veldig fra person til person. Det stemmer at kosthold står for en stor del av resultatene, så for å få utbytte av treninga er det viktig at det er på plass. Å starte dagen med en shake kan vere riktig for noken, men ikkje alle. Det kommer selfølgelig an på aktivitetsnivå, alder, kjønn, mål med treninga og veldig masse meir – så det er eit litt for generelt spørsmål til å kunne gi eit konkret svar på. Håper du får en knall veke 🙂

  16. Linda Marie Stuhaug

    Julie @ WolfItDown: Så hyggelig at du synes det! Den er absolutt nydelig og eg gleder meg til å lage den igjen 🙂 Herlig med ferie i vakre Bergen da! Må nyte dagane 🙂

  17. Hei! Elsker bloggen din! Kunne du ha laget et innlegg om studentmat og hvordan man kan spise sunt på et studentbudsjett?:) Klem

  18. Linda Marie Stuhaug

    Tina: Tja, det kan hende eg kan få til! Takk for tips, skal ha det i bakhodet 🙂