Vekemeny ~ 37

Heisann alle!

Det er Søndag og en virkelig innedag for min del med kvile, baking og tid på kjøkkenet. Kroppen er tung og sliten, så idag gir eg den virkelig restitusjon. I går fekk eg nemlig strøket ut enda en fjelltopp/opplevelse på lista mi – sjølvaste Skåla! Det var utvilsomt en spektakulær topptur som eg allerede gleder meg til å gjenta neste år. Men TUNG, det var den – det er faktisk den tyngste og lengste fjellturen eg har våre på. 1848 reelle høgdemeter, 16 km, 6 timer og 2000 trappetrinn sammenlagt. Turen til Skåla er faktisk rekna for å vere Norges lengste motabakke med størst høgdeforskjell fra fjord til fjell! Fantasisk bra tillaga heile vegen opp, og utsikta over Loenfjorden kan man heller ikkje klage på. En tur som anbefalast! (men anbefaler ikkje å trene BEIN to dager før. Todagersgangsperr er alltid verst for min del, og eg fekk bokstavligtalt problem mot toppen, og har aldri hatt så vondt i beina før. Eg lærer aldri, men tar det med eit smil idag;)

Tilbake til vekemenyen! Vi går enda eit steg inn mot høsten og møter veke 37 velkommen med desse måltidsforslagene –

MANDAG


No på høsten smaker det ekstra godt med suppe! Det er kjøttfri Mandag, og krema spinatsuppe med egg passer midt i blinken!

TIRSDAG


Det er ikkje grenser for kor mange måter og smakskombinasjoner man kan variere med en laksefilet. Her i heilt enkel stil med ovnsbakt laks, grønnsaker og krema fiskesaus.

ONSDAG


Enkelt og greit med en middag som lager seg sjølv i ovnen! Ovnsbakt kyllingfilet, søtpotet med frisk salat.

TORSDAG


På denne tallerken gjømmer det seg masse grønnsaker! Smakfull karbonadedeig på en seng av blomkålmos, guacamole og grønt.

FREDAG


Snakk om fargefest på en Fredag! Her er speltlompe-pizza med laks og scampi, knallgodt!

LØRDAG


Pleier du å ha taco på Lørdagskvelden? Bytt ut med smakfull fajitas med kyllingfilet og fajitaskrydder! Her som fajitassalat, men bruk gjerne wraps, lomper, skjell eller nachos. Det er trossalt Lørdag 🙂

SØNDAG


Krema karrikyllingsuppe er perfekt som en lett middag på en Søndag. Lag stor porsjon når du først er i gang og ha som restemat eller lunsj en dag til veka!

VEKAS DESSERTTIPS


Sukkerfri og proteinrik sjokolademousse er ei av mine gamlaste oppskrifter, som blei laga for første gang for 4/5 år siden. Den har holdt med meg sidan og blir forsatt laga innimellom, den er så utrulig god ?

VEKAS SNACKTIPS


Peanøtt proteinbarer med sjokoladetrekk passer like godt som snacks, kveldskos, mellommåltid, turmat eller dessert.

VEKAS BAKETIPS


Heimelaga knekkebrød er noke eg alltid må ha ståande i en boks. Her er min noværande favoritt på tynne, sprø og knasande gode knekkebrød!

Fikk dere forresten med dere at eg var vekas matblogg på godt.no denne veka? På Torsdag kom artikkelen på nett med oppskrift på sunn fiskegrateng – som du kan lese HER. Eg var også i Fredagens utgave av VG. Veldig kjekt 🙂

God Søndagskveld til dere alle!

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

16 kommentarer

  1. Søndagens høydepunkt! 😀 Takk for fine tips, nok en gang! 🙂

  2. Elsker vekemenyene dine 🙂 Men du kunne ikke lage et samlet smoothieinnlegg da? 😀 Hvor du deler erfaringer, tips, variasjoner, tips til topping, slike ting samlet i et innlegg, det hadde helt sikkert vær veldig nyttig for mange 😉

  3. May Theresa.

    jeg lurer på om du kunne skrive hva maten du lager inneholder, altså hvor mye kcal, fett, protein osv 😀 ?

  4. Julie @ WolfItDown

    Ahhhh gangsperr er definitivt på sitt verste to dager etterpå ja, men det høres ut som en utrolig fin tur ^ ^ Også så mye god mat du fikk ladet batteriene med da 😀 Kos deg videre på denne fine søndagskvelden 🙂 x

  5. Nam! Her var det mye fin inspirasjon, tusen takk 😀 Jeg har litt lyst til å prøve å lage søtpotetnachos etter oppskrift fra deg, men ser du skriver at ikke alle potetskivene blir sprø. Hva tenker du om det å legge potetskivene oppå kjøttblandingen i stedet for under, når man steker det sammen? Tror du de kan bli mer sprø da? 🙂 Klem!

  6. Oline paulen

    Flinke bestisen <33:D

  7. Linda Marie Stuhaug

    Oline paulen: 😀 <3

  8. Linda Marie Stuhaug

    Andrea: Hei Andrea 🙂 Det stemmr at søtpotetskivene ikkje blir sprø under kjøttdeigen, men det er likevell godt! Du kan absolutt legge søtpotetskivene øverst for eit sprøere resultat 🙂 Håper det smaker!

  9. Linda Marie Stuhaug

    Julie @ WolfItDown: Ja, eg trudde eg var lur å tok meg ei lett beinøkt på Torsdagen, men det var visst stikk motsatt! Menmen, det var absolutt en fin tur uansett 🙂 Håper du har hatt en fin helg <3

  10. Linda Marie Stuhaug

    May Theresa.: Nei, eg rekner verken kalorier, fett, protein eller karbohyrat – så det finner du sjelden i mine oppskrifter 🙂

  11. Linda Marie Stuhaug

    Lucie: Tja – det kan godt hende eg kan! Høsten er jo ikkje akkurat sesong for smoothie da, men visst eg får det til snart så kan det hende 🙂

  12. Linda Marie Stuhaug

    Vilde: Berre hyggelig, Vilde 😀 håper du fant noke som frista!

  13. Wow for en flott bogg du har! Og så flott med uke meny, her var det mye spennede og masse jeg kan prøve ut 🙂 Alltid gøy med nye oppskrifter 😀

  14. Linda Marie Stuhaug

    Line: Tusen takk Line, det var veldig hyggelig å høre 🙂 Håper eg kan inspirere deg framover!

  15. Flodhest

    Hei! Kom tilfeldigvis inn på denne bloggen her om dagen, og jeg er så fornøyd 🙂 Jeg og mannen har begynte ett nytt og sunnere liv etter litt for mange dagr på sofaen. Var relativt desperat og rådvill fram til jeg snublet inn her. Sunne middager OG snacks – for en dame 🙂 Tusen takk!

  16. Linda Marie Stuhaug

    Flodhest: For en hyggelig tilbakemelding å få, tusen takk! Håper eg kan inspirere og motivere til en sunnare kvardag 🙂 Lykke til vidare!