Vekemeny ~ 46

Da er Søndagen her igjen allerede, og helga nærmer seg slutten.
På Fredag bevegde eg meg igjen langt ut av komfortsona og holdt mitt andre foredrag. Det var med fokus på å inspirere og motivere til sunn matglede og bedre kvardagskosthold med enkle grep alle kan få til. Denne gangen var det en inspirasjonskveld for damer i alle aldre som blei arrangert i nærheten av her eg bur. Eg hadde med meg bestevenninna mi og vi fekk vere med på kvelden fra start til slutt, med ulike stander og matservering. Veldig koselig! Skal sei eg blei relativt paff når eg kom og såg inn i salen – det var vell rundt 80-90 personer der inne og tanken på å stå framfor alle dei var ganske uvirkelig, men det gjekk fint når eg først kom i gang. Litt stolt, letta og glad når eg var ferdig – det er jo en lærerik og spennande opplevelse!

Det var en liten lindastuhaug oppdatering, no skal eg gi meg og heller komme med mattips for den kommande veka. Veke 46 nærmer seg og her har dere forslag til en sunn og smakfull vekemeny –

MANDAG


Fylt, ovnsbakt sopp & søtpotetmos – kjøttfir start på veka.

TIRSDAG


Indrefilêt av svin med brokkolisalat – brokkolisalaten er en stor favoritt, perfekt til rødtog kvitt kjøtt! Bruk gjerne kyllingfilêt framfor svin.

ONSDAG


Laksemiddag med krema fiskesaus – denne fiskesausen passer ypperlig til laks og kan lages melkefri.

TORSDAG


Middagspai med søtpotetbunn – lag gjene bunnen kvelden i forveien, så er middagen enda kjappere!

FREDAG


Sunn burger med herlig tilbehørstart helga med ekte smaksopplevelse!

LØRDAG


(Spelt)lompe-enchiladas – sunt, godt og enkelt på en Lørdag!

SØNDAG


Krema lakselasagne – supert når man har litt bedre tid på Søndagen.

VEKAS DESSERTTIPS


Sukkerfri Dronning Maud pudding – denne veit eg er mange sin favorittdessert!

VEKAS SNACKTIPS


Sunne snickers cake pops – en enklere variant av den populære oppskrifta på sukkerfri snickerskake!

VEKAS BAKETIPS


Heimelaga, glutenfri søtpotetlomper – saftige, utrulig gode og perfekt å fryse. Lag opp og fyll med deilig pålegg til lunsjboksen!

Avslutter med eit av punktene eg hadde med i foredraget mitt: PLANLEGGING.
Planlegging er nøkkelen til eit sunt og variert kosthold.

Sett av en liten halvtime ikveld sammen med familien din og planlegg den kommande veka. Skriv middag for kvar einaste dag og ei handleliste du gjer unna i morgen etter jobb. Da slipper du stå på butikken kvar dag i det mindre kreative øyeblikket og lavt blodsukker. Du sparer penger, tid og energi – samtidig som du gjerne får en sunn og variert middagsplan.

Ha en fin Søndag 🙂

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

22 kommentarer

  1. Hanne Mjåseth

    Trur du inspirerte mange den kvelden 🙂 Fikk melding av mamma samme kvelden: «Er på foredrag. http://www.lindastuhaug.blogg.no. Du må gå inn å se 🙂 «, skjønte med ein gang at du hadde foredrag då, hihi 🙂

  2. Andrea Mythe

    Hadde jeg bare vært så flink på kjøkkenet som det du er…

  3. Caroline

    gud, så mye godt!! brokkolisalaten så utrolig spennende ut, DEN må jeg prøve 🙂

  4. Den lakselasagnen må jeg teste ut! Perfekt for en som ikke liker lasagne, haha, denne så kjempedeilig ut!

  5. iselinilsen

    NAAAM

  6. Frøken Nordbygdene

    Kvifor har ikkje eg vore inne på bloggen din før!? Du er jo knall, og dette var gode tips! 🙂

  7. Sigrid Marie

    åå, den middagspaien så helt himmelsk ut!! 🙂

  8. Julie @ WolfItDown

    Gratulerer med overstått foredrag, er sikker på at det var kjempebra 😀 Også så kjekt og få være med på moroa dagen ut da 😀 Selv planlegger jeg alltid i forveien hva jeg skal lage ut uken, og syns jeg sparer ufattelig mye mer penger og tid på det, for ikke og snakke om alle de gode oppskriftene jeg finner og prøver meg på 😀 Mange gode retter du disket opp med denne uken, som alltid 😀 x

  9. Linda Marie Stuhaug

    Julie @ WolfItDown: Takk Julie! Det var veldig kjekt, ikkje berre foredraget – men å kunne få vere der heile kvelden også 🙂 Har planlagt mi kommande veke no nett, sparer meg for så masse undring og tid! Heilt topp 😀

  10. Linda Marie Stuhaug

    Sigrid Marie: Middagspaien er virkelig himmelsk! og SÅ enkel å lage 🙂

  11. Linda Marie Stuhaug

    Frøken Nordbygdene: Tusen takk, så hyggelig å høre! Håper du finner masse god matinspirasjon her inne 🙂

  12. Linda Marie Stuhaug

    iselinilsen: Å- ja 😉

  13. Linda Marie Stuhaug

    KARINE: Lakselasagne blir ikkje som vanlig lasagne 🙂 Prøv gjerne!

  14. Linda Marie Stuhaug

    Caroline: Brokkolisalaten er en stor favoritt, anbefales virkelig 🙂

  15. Linda Marie Stuhaug

    Andrea Mythe: Dei fleste rettene er kjempeenkle altså! Prøv å bli overbevist 🙂

  16. Linda Marie Stuhaug

    Hanne Mjåseth: Så hyggelig å lese, Hanne! Håper virkelig eg nådde ut til mange, også mammaen din 🙂 Ha en strålande, kommande veke <3

  17. Serine Drejer

    Du har alltid så mange gode oppskrifter på lager!:D Jeg fikk sånn plutselig veldig lyst på sitronkake!! Du har ikke lyst til å legge ut oppskrift på det i den nermeste fremtid??:)))

  18. Tusen takk for veldig interessant og inspirerende foredrag! Eg har brukt oppskriftene dine fleire ganger tidligere, og d tok litt tid før eg kobla at samme dama skulle holde foredraget;-) imponerende veg du har gått, og alt du har fått til! Det blir utvilsomt din blogg eg kjem til å følge framover:-) Lykke til videre!

  19. Linda Marie Stuhaug

    Helene: Så hyggelig kommentar å få, Helene! Tusen takk 🙂 Ingen tvil om at eg har gått en lang vei, men det er erfaringer eg absolutt ikkje vil vere foruten 🙂 Håper du får masse inspirasjon herfram framover. Ha en fin Mandagskveld!

  20. Linda Marie Stuhaug

    Serine Drejer: Prøv gjerne med grunnoppskrifta mi på eplekake og lag en sitronversjon om du vil! Eg kommer nok ikkje til å prioritere sitronkake sjølv da eg ikkje kan fordra det, men det kan vere at en oppskrift dukker opp en gang 🙂

  21. Mmmm! Lakselasagnen ser herleg ut! Brokkolisalat er også ein personleg favoritt, veldig god med sprøsteikt bacon i 🙂

  22. Linda Marie Stuhaug

    Unni: Både lakselasagne og brokkolisalaten er absolutt favoritter 🙂