Vekemeny ~ 48

God Søndag!

Håper dere har hatt en fin helg hittil. Det nærmer seg desember med stormskritt og eg rekner med flerie har starta på julehandelen? Og kanskje julebaksten også? Sistenvente er eg iallefall godt i gang med, så eg har mange spennande oppskrifter på lur!

Vi beveger oss inn i veke 48 siste del av November. Eg har laga forslag til en sunn vekemeny som kan tilpassast heile familien eller om du lager middag til en eller to. Håper noke ser fristande ut –

MANDAG


Smakfulle falafler – la oss starte kjøttfritt!

TIRSDAG


Gratinert lakseform – super fiskemiddag med noken minutter forberedelser før den lager seg sjølv i ovnen!

ONSDAG


Kokoskrema kyllingwok – wok er en super måte å få inn meir grønnsaker i middagen på.

TORSDAG


Torsk med gresskarmos – evt. søtpotetmos om du liker/ønsker det.

FREDAG


Laksetaco – supert for tacoelskere, litt variasjon er berre godt.

LØRDAG


Søtpotetlasagne – ekte lørdagsmiddag!

SØNDAG


Søtpotetsalat med mango&valnøtter – bruk som tilbehør til valgfri proteinkilde! Kva med indrefilêt av svin, biff, kyllingfilêt eller laks?

VEKAS DESSERTTIPS


Vanilje-kokoskrem i syrlige bringebær – søt og frisk!

VEKAS SNACKTIPS


Sukkerfri nøttekuber – gode som snacks, mellommåltid eller før/etter trening.

VEKAS BAKETIPS


Sunne og saftige sjokolademuffins – sjokolademuffins er alltid en slager!

"Planlegging er nøkkelen til eit sunt og variert kosthold."
Husk det 🙂

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

10 kommentarer

  1. Det så godt ut 🙂 Har du noen tips til sunne og mettende matpakker med lite kalorier? Har lange skoledager, og synes det er vanskelig å finne på noe som er mettende og lett å ha med som matpakke. Har pleid å ha med en bar og en skyr, men er tom for barer.

  2. Åh, du lager så mye fristende 🙂 Du burde gi ut kokebok snart 🙂

  3. Elsker ukemenyene dine! De gir så mye inspirasjon og jeg har lyst til å prøve alt! 🙂

  4. Julie @ WolfItDown

    Linda strikes again! 😀 Fikk forferdelig lyst på nøttekuber nå 😀 x

  5. Linda Marie Stuhaug

    Julie @ WolfItDown: Yes she does! Nøttekubene er så gode, perfekt å ta med på jobb og spise som mellommåltid eller etter trening 🙂

  6. Linda Marie Stuhaug

    Ida: Så hyggelig å lese, Ida! Det er virkelig kjekt vekemenyane faller i smak 🙂

  7. Linda Marie Stuhaug

    Nina: Tusen takk for det, Nina 🙂 Kokebok er en stor drøm!

  8. Linda Marie Stuhaug

    Thea: Bloggen kryr jo av lunsjtips, berre sjå under kategorien «lunsj og middag» 🙂 Ellers kan eg iallefall tipse deg om dette innlegget med 12 tips: http://lindastuhaug.blogg.no/1401016459_10_tips.html 🙂

  9. Kanskje du kunne laget «allergi vekemeny» en gang? 😀 En meny uten melk og/eller egg for eksempel? 🙂

  10. Linda Marie Stuhaug

    Helen: Tja, kanskje det. Det er så mange med ulike hensyn, så tenker egentlig p ha en heilhet i desse innleggene, men skal ha ideen i bakhodet 🙂