Biffstrimler, potetbåter, salat og kvitløksdressing

Hei!

Her har dere en klassisk, enkel og smakfull middagsrett,
biffstrimler, sprø potetbåter, frisk salat og kvitløksdressing –

Du trenger, 2 porsjoner
300 g biffstrimler
1 løk
3- mellomstore poteter
Krydder etter smak
Valgfri grønnsaker til frisk salat
150 g kesam
1 fedd kvitløk

1. Vask potetene og skjær i båter, krydre godt på alle sider. Smakfulle alternativer er chilli, grillkrydder, pepper og kvitløkskrydder. Steik på 180 grader varmluft i 25-30 minutter, eller til potetene er gjennomstekt med mjuk kjerne og sprøere på utsida.

2. Steik biffstrimler raskt i litt smør/olje i varm steikepanne sammen med smør. Krydre med salt&pepper.

3. Bland kesam med 1-2 fedd pressa kvitløk, smak til med salt&pepper. Server med frisk salat!

En middag som er rask, enkel og like god kvardag som helg!

Psst! Steik gjerne opp ekstra kjøtt, og bruk restene dagen etterpå i en ny variant. Eg hadde middagsrester i smakfulle lunsjwraps


God torsdag – snart er det helg!

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

10 kommentarer

  1. Cecilia Catharina

    Dette set så utrolig godt ut og en noe jeg absolutt skal teste ut! 😀

  2. Ida Lyrics

    omg omg så sykt godt dette virka!!

  3. Kristine

    Hei! Hvordan går det med magen din? Jeg mener å huske at du kuttet alt av laktose og gluten, men ser produkter av denne typen dukker opp i oppskriftene dine igjen. Har du gjeninnført med gode resultater? Sliter selv en del med magen, så er i bunn og grunn bare nysgjerrig på hvordan det har gått med deg 🙂

  4. Linda Marie Stuhaug

    Kristine: Hei 🙂 Eg kutta ut alt av melkeprodukter, ikkje berre laktose. Gluten kutta eg berre for en liten periode, men det er kun kveitemjøl eg ikkje tåler 🙂 Likevell holder eg meg stort sett unna gluten og inkluderer små/moderate mengder meieriprodukter som går fint, men eg kjenner mine begrensinger. Magen blei ikkje bedre den perioden eg holdt meg 100% unna, men heller i ettetid når eg lærte å kjenne kroppen og kva den tåler. Blei berre stressa av å holde meg unna alt og det gjorde det vondt verre. No er magen sammerbeidsvillig med unntak 1-2 ganger i veka, men det er masse bedre enn for eit år sida då eg låg i fosterstilling kvar einaste kveld 🙂 Har du anelse for kva kroppen din ikkje tåler? Kan anbefale deg å skrive en matlogg for en periode og etterkvart vil det kanskje komme en rød tråd for kva du reagerer på. Håper iallefall du finner ut av det – og takk som spurte om temaet 🙂

  5. Linda Marie Stuhaug

    Ida Lyrics: Sunt, godt og enkelt 🙂

  6. Linda Marie Stuhaug

    Cecilia Catharina: Så bra det frista 🙂

  7. Kristine

    Takk for svar! Begynner å bli rimelig frustrert og føler ikke legen kan gi meg noe særlig hjelp. Så alle tips er godt motatt! 🙂 Jeg har laktoseintoleranse, så erstattet meieriprodukter med soya, for å finne ut at jeg reagerer mer på soyaprodukter enn laktosefritt. Jeg mistenker irritabel tarm, men er ikke sikker. Føler jeg reagerer på rene hveteprodukter, så holder meg unna det også. Det verste var å kutte ut epler, som jeg helt klart reagerer på. Men magen ble mye bedre, så det er motivasjon i seg selv. Prøver ut lavFODMAP for tiden og håper det vil gi resultater. Det er vel litt prøving og feiling når det kommer til mageproblemer, men det er iallefall godt å høre om at det går ann å bli bedre 🙂

  8. Linda Marie Stuhaug

    Kristine: Eg har fått diagnosen irritabel tarm sjølv, det er meir vanlig enn man trur. Er det kun laktose du reagerer på er jo det bedre å bytte til laktosefri produkter istedenfor soya etter mitt smak og behag, der er jo alternativene fleire også. Lykke til med å eksprimentere kva kroppen din tåler og ikkje – det tar gjerne lang, lang tid – men til slutt så er «lista» klar 🙂

  9. Audhild

    Nam 🙂

  10. Linda Marie Stuhaug

    Audhild: Så absolutt 🙂