Frukostomelett med salami

Omelett er en slager til frukost hos meg, men det passer i utgangspunktet like godt til lunsj, som lettvint middag eller kveldsmat. Omelett kan fint lages kvelden i forveien og tas med i lunsjboksen til jobb/skule dagen etterpå, så har man en sunn og næringsrik matpakke som holder blodsukkeret stabilt.

Eg lurer alltid inn litt ekstra grønnsaker i omeletten min, for både smak, utseende og konsistens. Det er godt å ha litt ekstra å tygge i! Salt skinke eller røkt laks synes eg også er godt, denne gangen gar eg brukt salami:

IMG_3414

Frukostomelett med salami, 1 porsjon
3-4 egg
3-4 skiver go´ & mager salami
2-3 buketter brokkoli
1 vårløk
litt rødløk
litt paprika
salt, pepper og kvitløkspulver

Steik grønnsakene i passelige biter. Pisk sammen eggene med salt, pepper og kvitløkspulver, hell i panna og topp med strimler av salamien. Steik på ca. middels varme til omeletten har satt seg.

Fordelen med omelett er at den er like god kald som varm. Personlig liker eg best omlelett med litt ekstra grønnsaker, men bruk gjerne som pålegg på brød/knekkebrød om du ønsker det.

IMG_3425

Bruk dei grønnsakene du liker og har tilgjengelig, og juster mengden etter deg og dine behov 🙂

IMG_3427

Ja til næringsrik, sunn, rask og smakfull mat! 
Det er enkelt å leve sunt! Trenger absolutt ikkje vere tidskrevande eller kjedelig, det håper eg at eg klarer å formidle greit gjennom oppskriftene og bloggen min 🙂

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

4 kommentarer

  1. Omelett er genialt, så godt og så sunt<3

    Skal på skitur i helga og tenkte å lage sukkerfri kakao, så lurte på om du hadde noe erfaring (eller gjerne oppsktift) på det? 😛

    1. Hei! Ja, det har eg ofte laga. Det er berre å koke opp melk med kakaopulver og smake til med søtning – eg foretrekker sukrin+. Pleier og å smakstilsette med ekte vaniljepulver, kanel, chili eller lignande 🙂 Lykke til!

  2. Kan den fryses?