10 tips til korleis du kan lure inn meir grønnsaker i kostholdet ditt!

Hei!

Det er en tilbakemelding eg får støtt og stadig; korleis spise meir frukt og grønnsaker i kvardagen? Det er utvilsomt en utfordring for mange å spise 5 om dagen som vi får anbefalt, som inkluderer 2 frukter og 3 grønnsaker. Og dette er minimumskravet altså!

Derfor har eg laga til eit innlegg som eg håper kan inspirere akkurat deg til å få lurt inn meir grønnsaker i kostholdet ditt. Desse metodene inkludere både synlige og skjulte grønnsaker, altså som du både vil sjå og legge merke til, men også som du ikkje tenker over. Sistnevnte passer vell spesielt godt til barn og ungdom som ikkje er så interessert i grønnsakene på tallerkenen 😉

Dagens innlegg omhandler grønnsaker, om det er interesse for det kan eg ta for meg frukt i eit nytt innlegg seinare. Frukt er også en god kilde til vitaminer, mineraler, antioksidanter og fiber, med alle sine gunstige effekter på helsa, på lik linje med grønnsaker. Men det er spesielt en utfordring med grønt for dei fleste, og derfor har eg valgt å fokusere på det i denne omgang:

♦ Lur inn skjulte grønnsaker i middagsoppskriftene!
Dette er det første og beste tipset eg har, både for dei som elsker grønnsaker, men også dei som ikkje er så glad i grønnsaker. Du kan finhakke og lure inn skjulte grønnsaker i utrulig mange oppskrifter: kjøttsaus til for eksempel spagetti, pizza og lasagne, i hamburgeren, i potetstappa (blomkål er heilt super her), i middagspaien, i ulike gratenger, supper og gryter også vidare. Store, gode biter er godt, men å finhakke paprika, løk, sopp og lignande er heilt genialt for å lure inn enda meir.

Oppskrift på sunn pizza med enkel havrebunn – uten heving finner du HER, der eg har lurt inn fleire skjulte grønnsaker i fyllet.

IMG_0109

*

♦ Tilsett grønnsaker i smoothien.
Spinat, avokado, brokkoli, agurk og gulrot er fem grønnsaker som er gjengangere i min smoothie. Kva type og kor stor mengde du bruker vil avgjere om du kjenner smaken eller ikkje, men eit par never spinat og 1/2 avokado i smoothien gjer den ekstra næringsrik og krema uten at du kjenner smaken.

Oppskrift på denne næringsrike smoothieskåla finner du HER. Mange fleire oppskrifter finner du under «Smoothie og juice«.

IMG_4890

*

♦ Ha grønnsaker i omeletten.
Her har du ingen begrensninger og kan kjøre på med akkurat det du liker og har tilgjengelig! Omelett passer til alle dagens måltider og både ser bra ut og smaker godt med grønnsaker i. Det samme gjelder om du lager eggemuffins og lignande eggeretter.

Oppskrift på denne omeletten finner du HER

IMG_3414

*

Bruk grønnsaker til meir enn berre tilbehør.
Skjønner dere kva eg meiner her? Når du lager middag: snu litt om på tankegangen og tenk grønnsaker som hovedråvare framfor kjøttet. Bruk grønnsakene til meir enn tilbehør, bruk det som eit hovedmoment i middagen din! Fylte grønnsaker, pizza på grønnsaksbunn, grønnsaksgratenger, spagetti av grønnsaker, burgere med grønnsaker er nokon eksempel. Kanskje nokn av oppskriftene under kan gi litt inspirasjon?

Squashgetti carbonara HER, aubergine pizza HER, fylte paprika HER, søtpotet nachos HER.

collagesss

*

♦ Lag en ferskpressa juice. 
Har du juicepresse er ferskpressa juice en genial måte å få i seg litt ekstra grønnsaker på. Kjør på med litt frukt og grønt i juicepressen og server med isbiter. Med riktige ingredienser blir det skikkelig godt! Det er også mange juicer i dagligvarebutikken som har en god dose grønnsaker i seg, som er eit greit alternativ om man ikkje har juicepresse.

Oppskrift på denne ferskpressa appelsinjuicen med gulrot og ingefær finner du HER. Mange fleire oppskrifter finner du under «Smoothie og juice«.

IMG_1765

*

♦ Ha grønnsaker i vaffel/pannekakerøra. 
Grønnsakene gir ikkje berre fra seg lekker farge (sjå på spinatpannekakene då!), men kan gi god smak, sødme, økt næringsinnhold og saftighet. Veldig enkelt og veldig lurt!

Oppskrift på gulrotpannekaker finner du HER og oppskrift på spinatpannekaker finner du HER.

collage

*

♦ Tenk litt nytt når det gjelder tilbehør til middagen. 
Kvifor skal du alltid ha revet gulrot, frisk salat, ovnsbakte grønnsaker eller kokt blomkål til middagen? Det er ikkje rart man synes grønnsaker kan være kjedelig. De finnes eit hav av spennande grønnsaksoppskrifter som passer perfekt til ulike typer kjøtt, fisk eller kylling. Prøv ulike oppskrifter på salater, purèer, moser, gratenger og lignande for variasjon og ny verden av deilige grønnsaker!

Oppskrift på brokkolisalat med bacon finner du HER. Denne er superpopulær og passer virkelig til alt!

IMG_2268

*

♦ Ha alltid grønnsaker med i matpakken. 
Om du har med deg en god kyllingsalat, rester etter middager, brødskiver, lomper med pålegg eller kva som helst anna: du klarer alltid å få lurt inn litt grønnsaker! Og nei, det holder IKKJE med to skiver agurk på toppen av pålegget. En porsjon grønnsaker er minst 100 g, og du klarer fint det dobbelte om du vil det også. To mellomstore gulerotter, to tomater, litt cherrytomater, agurk, eit par spisspaprika i biter, en pakke sukkererter er nokon eksempel på kva du kan ta med deg som tilbehør i matpakken din.

Trenger du matpakketips? «15 sunne, enkle tips til lunsj og matpakker» finner du i DETTE innlegget.

collages

*

♦ Lag supper med masse grønnsaker. 
En suppe til middag er så mykje meir enn berre suppe. Det finnes så utrulig mange gode oppskrifter på ulike varianter som stort sett inneholder masse grønnsaker. Lag suppa fra bunnen av og du styrer sjølv næringsinnholdet og smak!

Oppskrift på tomatsuppe med egg finner du HER. Familievennlig og knallgod.

IMG_3652

*

♦ Ha alltid litt grønnsaker på tallerkenen din!
Til frukost, lunsj og kveldsmat er det ofte knekkebrød, brød, lomper, rundstykker og lignande med pålegg som havner på tallerkenen. Litt saftige, sprø eller smakfulle grønnsaker som tilbehør er jo berre godt, og det er superenkelt å lage til. På mine tallerkener er det alltid noko grønt, fordi eg elsker det, og fordi det gjer godt!

Lomper med digg pålegg finner du HER.

1713031-8-1395137473892

Heilt til slutt vil eg ha med tipset om å spise grønnsaker til MELLOMMÅLTID! Ta med ei gulrot, en pakke sukkererter, oppkutta kålrot, snackpaprika eller lignande i veska, og spis som mellommåltid iløpet av dagen. Man trenger ikkje alltid å velge frukt eller yoghurt, spesielt ikkje visst det er kort tid til neste måltid 🙂

IMG_6073

Håper virkelig innlegget er til inspirasjon for deg, og at du har fått litt tips til korleis du kan lure inn meir grønnsaker i kostholdet ditt!

Eg er heilt sikker på at fleire av dere lesere sitter med mange erfaringer her, og eg blir superglad om du vil dele dine beste tips, råd og metoder for å lure inn meir grønnsaker i kostholdet ditt. Del gjerne i kommentarfeltet og la oss inspirere kvarandre 🙂 

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

2 kommentarer

  1. Dette innlegget likte eg skikkelig godt! 😀 Har alltid litt problem med å få i meg nok grønnsaker, men her fekk eg mykje gode tips 😀 Takk!

    Vil òg anbefale å lage falaffel, mykje grønnsaker og mykje smak 🙂

    1. Så bra du fekk gode tips, Maria 😀
      Falaffel er nydelig og det er nok heilt supert å lure inn litt grønnsaker i den! Takk for tipset 🙂