Chiagraut + informasjon om chiafrø!

God mandag!

Håper alle har hatt en herlig helg, og er klar for i ny veke 🙂 Idag har eg en deilig frukostoppskrift å dele med dokke: CHIAGRAUT! Det passer sjølvsagt til lunsj, mellommåltid eller kveldsmat også – men er gjerne en typisk frukost ein rører sammen kvelden før, så er den klar i kjøleskapet til ein står opp dagen etterpå♥

Nokon kaller det også for chiapudding, og det er mange måter å lage dette på med ulike ingredienser og smakstilsetninger. Hovedingrediensen er naturligvis CHIAFRØ. Når eg begynte å bruke chiafrø i 2013/2014 var det nesten ingen som hadde hørt om det. Det måtte kjøpast på helsekostbutikk og var ganske ukjent for mange. No derimot, no er det ganske så kjent, letttilgjengelig og populært å bruke hos veldig, veldig mange 🙂

Så kva er egentlig chiafrø?
Det er kanskje nytt for nokon, og kort forklart er chiafrø bittesmå, mørke og næringsrike frø med eit høgt innhold av essensielle fettsyrer, protein, antioksidanter, fiber, vitaminer og mineraler. Chiafrø absorberer opp til 12 ganger sin egen vekt når dei legges bløtt og får en geleaktig konsistens. Det smaker ingenting og er derfor svært anvendelig i både salte og søte oppskrifter. Chiafrø får ein idag kjøpt på alle (vertfall dei fleste) dagligvarebutikker.

Korleis bruke chiafrø?
Chiafrø har en fantastisk egenskap i kontakt med væske, og fungerer derfor supert som bindemiddel i oppskrifter der ein vanligvis bruker egg. Som erstatning for ett egg: 1 ss chiafrø blandast med 3 ss vatn. La svelle i 15-20 minutt og tilsett i bakst/rører. Det er eit supert alternativ for dei som ikkje tåler eller ete egg.

Men det er ikkje det eg sjølv bruker chiafrø til. Eg bruker chiafrø til:
1) Chiagraut, som oppskrift i dagens innlegg
2) Eg blander 2-3 ts i kjøleskapsgrauten eller havregrauten
3) Tilsetter det i smoothie
4) Bruker 2-3 ss i oppskrifter på brød, rundstykker, scones, knekkebrød o.l
(To populære oppskrifter er blant anna proteinrikt havrebrød med chiafrø og proteinrike havrerundstykker med chiafrø)
5) Bruker det også i heimelaga barer, energikuler, musli o.l

Så det var litt informasjon om dei geniale CHIAFRØA 🙂 No over til dagens oppskrift, nemlig chiagraut! Dette er ein relativt nøytral variant, piff den gjerne opp om du ønsker det. Eg har laga den med mest chiafrø men også litt havregryn, så har eg brukt kefir. Berre ei av mange måter å lage chiagraut på♥


Til en porsjon brukte eg:
3 ss chiafrø
1 god ss havregryn
1 ss søtning
2 dl kefir
→ du kan og bruke 2 dl kokosmelk ELLER 100 g valgfri yoghurt/cottage cheese og 1 dl melk

Slik gjer du:
Bland sammen ingrediensane og la det stå i eit glass eller skål natta over, eller minst nokon timer. Morgonen etter rører du litt før du topper med det du ønsker♥ Eg liker best å toppe med fersk frukt/bær og nøtter/nøttesmør!

PS! Juster eventuelt konsistensen med meir væske/yoghurt om du ønsker ein mindre fast konsistens. 


Chiafrø er noko eg alltid har i kjøkkenskapet – eg bruker det ikkje daglig, men veldig ofte 🙂

Fortell meg gjerne kva du pleier å bruke chiafrø til! Har du kanskje en favorittoppskrift? Del i kommentarfeltet 😀

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

16 kommentarer

  1. Hvor har du kjøpt skåla?

    1. Helsekostbutikken her i Førde.

  2. Hei, kan frøene spises uten bløtlegging først?

    1. Ja, det kan dei. Er ikkje farlig å ete chiafrø uten å bløtlegge det først. Eg bløtlegger ikkje i oppskrifter som energikuler o.l, men eg vil ikkje anbefale veldig store mengder 🙂

  3. Frøken M

    Hei.
    Chia er så kjekt å ha, då er litt mellommåltid med fromasjfølelse aldri langt unna,
    Blandar ofte med skyr eller biola, sitronbiola er topp.
    Og ikkje minst med skyr med kaffi og vaniljesmak, med ein dæsj vaniljemjølk. Toppa med pekannøtt.

    1. Det høyres ut som fleire gode kombinasjoner! Nam 😀

  4. Hei Linda!
    Så flott oppskrift! Jeg har laget litt ulike varianter tidligere. Har sett en del oppskrifter som anbefaler f.eks. 5 ss chiafrø eller lignende; så oppdaget jeg at det sto advarsel bak på pakka når det gjaldt å overstige 1-2 ss.
    Vet du noe om dette?

    1. Eg har aldri sett noko til denne advarselen, heller aldri hørt om den. Det handler nok om at det er eit høgt fiberinnhold som nokon kan reagere på. Det er jo eit alternativ å starte med 1-2 ss og heller øke etterkvart 🙂

  5. Camilla

    Grøten står i kjøleskapet og godgjør seg. Gleder meg til å prøve !! Vet du om det er noen forskjell på røde og sorte chiafrø?

    1. Røde chiafrø har eg ikkje høyrt om eingang, hehe, så det veit eg ikkje 🙂 Kor har du kjøpt/sett det?

  6. Eg bruker alltid chiafrø og linfrø i havregrøten. Blander alt og legger det i bløt kvelden før 🙂 fast frukost.

    1. Høyres ut som en god, næringsrik start på dagen 😀

  7. Jeg pleier å røre inn et par spiseskjeer chiafrø når jeg rører bær til syltetøy, det blir ikke fullt så flytende da. Og mer næringsrikt

    1. Det gjorde eg mykje før – men det har faktisk gått i glømmeboka! Takk for påminnelsen 😀

  8. Hei
    Om man bruker Yougurt skal man da også bruke melk ? eller er det kun når man bruker cottage cheese ? Forstid ikke helt det der !!!

    1. 100 g yoghurt/ cottage cheese + 1 dl melk. Ja, du skal bruke melk til både yoghurt og cottage cheese 🙂