Kva er greia med lomper? Og er det egentlig så stor forskjell på speltlomper og potetlomper?

Hei godtfolk!

Det dukker støtt og stadig opp lompespørsmål på bloggen og mine sosiale kanaler. Som veldig mange veit, så er lomper en stor del av mitt daglige kosthold, og det har det vore i lang tid. Ikkje berre ete eg lompene som dei er med godt pålegg, men eg lager og veldig mange ulike oppskrifter med lomper.

Eg føler nesten det er blitt litt trendy å ete lomper, men eg må faktisk sei at eg er ikkje blitt bitt av denne lompe-trenden, eg kan heller påstå at eg har vore med å starte den. Det er over 8 (!) år sida eg begynte å ete lomper, og sida den tid har det vore en stor del av mitt daglige kosthold. Heilt sida eg starta med instagram for over 6 år sida og blogg for snart 5 år sida, så har eg delt mine lompemåltider, lompeoppskrifter og sånn seriøst min ekte kjærlighet for lomper. Russenavnet mitt for 5 år sida var LompeLinda, fordi eg åt så mykje lomper, og det blir eg faktisk kalla enda. Så får eg veldig ofte bilde og tilbakemeldinger på at folk har blitt inspirert til å inkludere lomper i kostholdet sitt, og det synes eg sjølvsagt er veldig stas 🙂

Men kva er egentlig greia med lomper? Og er det egentlig så stor forskjell på speltlomper og potetlomper? Kva lomper ete eg? Er lomper sunt? I dette innlegget svarer eg på en del spørsmål eg har fått!

Vi kan starte med kva som er greia med lomper…
Grunnen til at eg starta med lomper for 8 år sida, er at eg aldri har vore noko særlig glad i brød. Eg var i en periode der eg var lei av knekkebrød, og prøve meg på lomper for første gang. Lomper for min del er på en måte brødet mitt, rett og slett!

♦ Lomper synes eg virkelig er godt – saftige og smakfulle.

♦ Det er både raskt og enkelt – dei krever ikkje noko tilberedning og lomper finner du på alle dagligvarebutikker. Dei passer også med både salt og søtt pålegg.

♦ Lomper er relativt billig og ikkje minst  svært anvendelig – du må ikkje berre ete dei naturelle med pålegg, du kan og lage lompewraps, lompetoast eller andre kreative oppskrifter med lomper (meir om oppskrifter nederst).

Lomper kan virkelig brukast til så mangt, og eg trur nok det er litt av greia med lomper!

Kva lomper ete eg?

Eg er en svært erfaren lompe-etar og etter mange år med ulike merker og typer, så har eg landa på at Buer sine lomper definitivt er dei beste. Eg har så og sei utelukkande ete Buer sine lomper dei siste åra, og når eg får spørsmål fra dåkke om kva lomper eg ete, så svarer er alltid Buer sine. Lompene holder seg ferske, dei kleber ikkje, dei er saftige og står seg lenge etter åpning. Eg synes personlig dei er best på smak og konsistens også. Så det betyr at dette innlegget er skrevet med utgangspunkt i Buer sine speltlomper og potetlomper 🙂

Men ete du speltlomper eller vanlige potetlomper?

Dei første åra her på bloggen så hadde eg eit stort fokus på speltlompene. Eg var og veldig opptatt av at lompene eg åt, skulle vere av spelt. Dei seinare åra har eg gått vekk fra dette og poengtera sjelden at det akkurat er speltlomper eg bruka, for eg ete like mykje potetlomper som eg ete speltlomper. Lompene til Buer består av 84% potet. Ca. 16% består då av mjøl. Om dette er speltmjøl eller kveitemjøl har svært lite betydning for næringsinnhold og smak. Fikk du deg en overraskelese no?


Lompene inneholder så og sei like mykje kalorier, karbohydrat, kostfiber, og protein pr. 100 g. Det er minimale forskjeller på næringsinnholdet. 

Det eg er mest opptatt av når eg velger kva lomper eg skal kjøpe, er at dei er ferskast mulig. Jo ferskare lomper, jo bedre er dei. Eg velger ikkje lomper som har vore fryst og tar dei med best dato på. Buer stempler datoen 2 veker etter produksjonsdato, og da er det lett å finne ut kor ferske dei faktisk er. I tillegg så kan eg sjå og kjenne på pakken om lompene har vore fryst før. Eg begynner å bli en real lompekjennar etterkvart 😉 Det betyr altså at eg velger lompene som er ferskast, og sjølvsagt litt etter kva eg skal bruke dei til. Og ja, eg velger fortsatt Buer framfor andre lompemerker.

MEN – om både speltlompene og potetlompene er like ferske, så foretrekker eg speltlomper. Speltlomper er favoritten fordi dei er større, bittelitt tjukkare og hakket saftigare. Eg synes og dei holder seg saftigare lengre. Skal eg derimot kjøpe lomper fordi eg skal bruke det som lompetoast eller lompelasagne for eksempel, så kjøper eg potetlompene – dei er billigare og fungerer like godt 🙂 En pakke Buer poterlomper koster 10-14 kroner på dagligvarebutikken, mens speltlompene er ofte dobbelt så dyre.

Er lomper sunt?
Dei aller fleste lompetyper består av ca. 84% potet og resten mjøl. Lomper har eit bra næringsinnhold og er på fleire måter eit sunt og godt alternativ. Ei speltlompe/potetlompe fra Buer inneholder ca 50-60 kalorier, så det er eit relativt kalorilett alternativ også. Til sammenligning har ei brødskive 80-100 kalorier, alt ettersom.

Treng du litt inspirasjon til kva du kan bruke lompene til? Slik ser ofte frukosten mi ut; 

Eg går mykje på fjellet både sommar og vinter, og då har eg alltid med med lomper til lunsj. Enten lager eg lompewraps eller så lager eg turfavoritten lompetoast; 


Favoritten min er med grønn pesto, ost, masse skinke og litt krydder. Steiker i tørr steikepanne eller i vaffeljern.

Og her er diverse andre kreative oppskrifter med lomper som eg har laga dei siste åra;


Det kan altså brukast til alt fra lasagneplate i lasagne – lompelasagne er en av mine mest populære – til pizzabunn, enchiladas, wraps, quesedillas, lompechips, gratinert lompewraps, tapasruller, tacoskjell, dessertlompe og mykje, mykje meir! Det er berre å søke på enkeltord i søkefeltet så kjem ulike oppskrifter opp 🙂

Og du, vil du lage dine egne, heimelaga lomper – så har eg oppskrift i arkivet♥


Oppskrift finner du HER. Desse er superenkle å lage, og du treng kun 3 ingredienser. Du kan også lage desse glutenfri dersom du må det 🙂


Buer har lenge fått med seg at eg muligens er deira største fan, og inviterte meg på besøk i produksjonslokala i Askim forrige veke. Det var virkelig en drømmedag for LompeLinda og det var så kult å vere der!!

Før eg avslutta vil eg berre poengtere at dette er ikkje skjult reklame for Buer, og eg er på ingen måte sponsa av dei. Eg har kjøpt alle mine lomper sjølv dei siste 8 åra, og at Buer er favorittmerket mitt, har berre vore en ærlig sak heile veien 😉

Dette tok en halv evighet å skrive, så eg håper virkelig at innlegget er nyttig for dåkke, og at dåkke har fått svar på diverse uklarheter og spørsmål 🙂 Ikkje minst så håper eg sjølvsagt at du har fått litt lompeinspirasjon!

Stort smil fra LompeLinda 😉

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

48 kommentarer

  1. Takk for et god og informativt innlegg. Dette har eg lurt veldig på!

    1. Så bra, Christine!! 🙂

  2. Oj, no fekk eg lyst på lompe med laks og avokado! Namn! 😀

    1. Det er SÅ god kombinasjon 🙂

  3. Kjempebra innlegg, invrig lompe spiser her og! Men butikkene her på bygda selges ikke buer så det har jeg aldri smakt, så her går det i Lisbets potetkaker <3

    1. Tusen takk Silje, kjekt vi er fleire 😀

  4. Takk for info. Inspirerende dette må jeg prøve

    1. Så bra, Torhild 🙂

  5. Hei!

    Skal lage ostekake med vanilje og lime fra boka di. Ser der at det mangler gelatinplater i ingredienslisten. Hvor mange skal det være?:)

    1. 5 gelatinplater. Husker vi fikk en mail fra forlaget om denne rettelsen 🙂

      1. Stemmer, takk Charlotte 🙂

  6. Du skriver at ulike lomper inneholder så og sei like mykje kalorier, karbohydrat, kostfiber, og protein pr. 100 g, og at det er minimale forskjeller på næringsinnholdet.
    Min opplevelse er at det varierer relativt mye. De lompene jeg har funnet med lavest karbohydrater er speltlompe med havre fra Aulie, med kun 23,4g karbohydrater pr 100g. De er i tillegg kjempegode. Mange lomper inneholder nesten det dobbelte av karbohydrater. Synd at det er så få steder jeg får tak i disse lompene .

    1. Eg skriver at Buer sine potetlomper og speltlomper er relativt like 😉 Det er jo desse to lompene innlegget handler om 🙂 Det vil alltid vere variasjon på tvers av merker.

  7. Nyttig info, takk for den! :))
    Så kommer et oppfølgingsspørsmål: Hva da med havrelomper?

    1. Havrelomper er nok eit godt alternativ det også 🙂 Eg har for å vere heilt ærlig ikkje satt meg så veldig nøye inn i havrelompene, eg får ikkje tak i dei her eg bur heller. Eg prøvde å google litt kjapt no, men fant faktisk ikkje fram til varedeklarasjonen i farten..

  8. Hva med «Tacolefser» da? Er det et greit alternativ å bruke?

    1. I forhold til kva? I forhold til andre lomper, i forhold til andre tacolefser? 😉

  9. Hei! Godt og informativt. Du er en stor inspirasjon!
    Men i et normalt kosthold, dersom man skal bytte ut brødskiva med lomper, hvor mange lomper mæ man erstatte det med da?
    Er næringsinnholdet til 2 brødskiver tilsvarande/like mettende som 2 lomper, eller burde man ha flere lomper?
    Så klart avhenger det av pålegget, men tenker dersom man har like mye pålegg på ei brødskive som ei lompe.

    1. Ei brødskive inneholder fleire kalorier enn ei lompe, men dette må man rett og slett kjenne etter på sjølv. Lompa er kanskje meir naturlig å fylle med meir pålegg, så det kan føles ut som den metter bedre. Men uansett, vi er alle ulike – og for nokon metter det nok bedre med lomper framfor brødskive, og for andre omvendt 😉

  10. Gøy og interessant innlegg! Jeg er helt enig at Buer er de bestenå fikk jeg skikkelig lyst på lomper

    1. Så bra du likte det, Mari 😀

  11. Havrelomper har 170g kcal pr 100g, 1 g fett, 34 g karbohydrater, 2,80 g kostfiber og 5,50 g protein.

    Vanlig lomper har 180g kcal pr 100g, 0,50g fett, 36 g karbohydrater, 4,30 g kostfiber og 5,50 g protein.

    Speltlomper har 180g kcal pr 100g, 0,50g fett, 35 g karbohydrater, 4,30 g kostfiber og 5,50 g protein.

    Så slik jeg leser det er de relativt like disse tre, men det er relativt mye mindre kostfiber i havrelomper.
    Jeg synes havrelomper metter mer og er tykkere derfor velger jeg heller de om jeg skal bruke de i matpakke

    1. Aha! Det er jo minimale forskjeller, så det er jo berre å velge etter smak og behag 🙂 Men meina å hugse at havrelompene har mindre andel poteter?

      1. Det kan være. Det sjekket jeg ikke faktisk

  12. Hei,
    Hvordan finner du ut av om de har vært fryst? Jeg trodde nesten alle lomper var fryst før de kommer i hylla.
    Bra innlegg

    1. Eg kan sjå/kjenne det på pakken ofte. Innimellom merker eg også at lompene fortsatt er halvfryst i eska. Lompene skal i utgangspunktet ikkje ha vore fryst før utsalg, men nokon butikker gjer det uansett 😉 Buer fryser også en del lomper før utsending, men dei har eit litt annleis utseende (er på en måte lysare i etiketten) og då er det garantert at lompene har vore fryst 🙂 Dei pakkane styrer eg unna.

      1. Jeg har jobbet i butikk og vi får kun tilsendt fryste lomper, ikke hørt om «ferske». Man kan evt be bemanningen ta ut fryst slik man kan fryse hjemme, da de ikke kan fryses på nytt:-)

      2. Det varierer vell litt fra butikk til butikk, og kva merke på lompene det er snakk om? 🙂 Eg får vertfall tak i Buer lomper her som ikkje har vore fryst 🙂

      3. Ahhh endelig fant jeg ut av dette! Jeg har nemlig syntes de med mørkere etikett og åpne/lukke-pakning er best og virker ferskest. Mens de lyse andre uten åpne/lukke flipp har føltes tørre og smuldrete.
        Spiser store mengder med lomper selv, det eeeeer jo så godt 😀

        Søkte det opp på Buer nå og ser jo at forskjellen er at sistnevnte har vært fryst. Da skal jeg styre unna de, for syns de andre er minst hundre ganger bedre. 🙂

      4. Det stemmer, Irene 🙂 Kjekt innlegget vart nyttig for deg! Ha en fin torsdag 😀

  13. mens jeg leser dette sitter jeg faktisk å spiser jobb-matpakken som består av buer potetlomper, agurk, havsalt og egg stekt i vaffeljern med skinke & paprika! DÉT anbefaler jeg deg å prøve 😀 fint innlegg linda, du inspirerer!

    1. Mmm, takk for tipset Karoline! Høyres digg ut 😀

      Tusen takk <3

  14. Vi har ju inte lomper i Sverige. Så jag har provat att baka egna, men inte lyckats. Jag skulle bli väldigt glad om du kunde skriva ett utförligt inlägg om hur man bakar egna lomper. Speciellt hur man vet när man har lagom mycket mjöl i degen.

    Allra helst hade jag sett en video, så man kan se både tillvägagångssätt, och få en uppfattning om hur degen ska bete sig 🙂

    1. Eg har oppskrift på lomper i arkivet her:
      http://www.lindastuhaug.no/2014/05/20/lag-dine-egne-heimelaga-lomper/

      Men det er ikkje mulig å skrive konkret oppskrift, for mjølmengden vil variere etter kva potettype ein bruker, korleis ein koker poteta og etter kva mjøltype ein faktisk bruka… Men eg tenkte å poste dette innlegget på nytt i neste veke, og prøve å konkretisere den litt meir 🙂

      1. Jag ser fram emot ett uppdaterat recept. Jag har redan testat att baka enligt ditt gamla recept, och det blev gott 🙂 Men degen blev väldigt kladdig och svår att hantera. Tog jättelång tid att baka. Men eftersom det var så gott vill jag gärna testa igen!

      2. Eg jobber med innlegget og satser på å få det ut imorgon 😀

  15. Du har tydeligvis ikke smak Gjøvik lomper, finnes i både vanlig og spelt. MYE bedre en buer sine

    1. Åjoda, eg har smakt Gjøvik sine lomper, og synes Buer sine er bedre 🙂

  16. Blir ordentlig inspirert av deg:-) her blir det lomper framover:-) Også er jeg stor fan av laksepanne i parmasansaus og mini pizza av søtpotet 🙂

    1. Hurra, så hyggelig å lese, Kine 😀

  17. Hvordan får man kjøpt eller laget gode glutenfri lomper? Det er et savn!

    1. Eg veit ikkje om ddu får kjøpt, men det er jo kjempeenkelt å lage sjølv 🙂
      Eg har oppskrift her: http://www.lindastuhaug.no/2014/05/20/lag-dine-egne-heimelaga-lomper/

  18. Nydelig innlegg og innføring av lomper 🙂 Lo litt når jeg leste LompeLinda Forrsten enig med deg,Buer er best

    1. Haha! Synes det berre er festlig eg 😀

  19. Hei Linda! Så bra og nyttig innlegg 🙂 eg lurte på korleis du oppbevarer lompene etter åpning for at dei skal vere best mulig til neste måltid? Er det best å legge dei i ein plastpose? Og romtemperatur eller kjøleskap?

    1. Eg har lompene i posen som lompene er i (er jo åpne/lukkefunksjon) – evt. tar heile posen inn i ein ekstra plastpose 🙂 Oppbevarer i brødskuffa 🙂