Sprø fries – heilt uten olje!

Annonse – Cosori Airfryer

Jammen har eg også fått testa airfryer! Det er kanskje på tide, for airfryer har vert populært ganske lenge. Eg har fått veldig mange anbefalinger fra dåkke følgere om å teste airfryer, men eg har heilt ærlig vert litt skeptisk til det… Men det var det absolutt ingen grunn til, makan for ei genial maskin!

Airfryer steiker ulike matretter med luft istedenfor olje, eventuelt med litt olje. Matretter du vanligvis ville frityrstekt eller brukt ein del olje på kan du altså lage i airfryeren, og få det samme, gode resultatet: sprø utside og mjuk, saftig kjerne. Men ikkje nok med det, du kan også lage ulike andre retter ettersom airfryer også fungerer som ein ovn/grill!

Matretter du kan lage i airfryer er altså alle oppskrifter du vanligvis ville ovnsbakt, fritert eller grilla. Det betyr at du kan lage alt fra fries, stekte løkringer og falafler til grilla kylling, pizza, brød eller kaker. Ein airfryer kan tilberede det meste, og kjøkkenapparatet er svært allsidig!

Eg har dog brukt airfryeren mest til fries og ovnsbaking av rotgrønnsaker hittil, men eg skal absolutt prøve meg fram med fleire ulike oppskrifter 🙂 Har du tips til kva eg burde lage, så del gjerne i kommentarfeltet!

Airfryeren eg har brukt her er Cosori Premium Airfryer. Denne har vunne best i test-prisen hos fire ulike testsider i Norge, som gjer den til den mest prisvinnede airfryeren her i landet. Den fikk blant anna terningkast 6 i Tekguide.no sin airfryer test i år.

Maskina kjem med brukermanual og oppskriftsbok, og har i tillegg mange forhåndsinnstilte programmer. Enkelt å komme i gang, enkel å bruke, enkelt å få bra resultat 🙂

Har du og lyst til å teste airfryer? Dei finnes i tre ulike varianter:
Cosori Original Airfryer – les meir her

Cosori Premium Airfryer – les meir her
Cosori premium Smart Airfryer – les meir her

Når eg skulle lage desse sprø friesa her, så lagde eg dei slik:
1) Skar opp poteter i passelige stimler, hadde over litt salt
2) Varma opp maskina
3) Hadde potetstrimlane i rista
4) Trykte på det forhåndsinnstilte programmet for fries
5) Ferdig etter 25 minutt

Tips: biiittelitt olje gjer friesa hakket bedre. Ei teskei på 5-6 poteter holde i massevis!

*

Sunt, godt og enkelt!

Har du testa airfryer før? Del gjerne egne erfaringer!

 

Vekas sommarmat – 31

Hei! Då er det søndag igjen og eit nytt forslag til vekas sommarmat 🙂 Her er oppskriftene eg håper kan inspirere til den kommande veka:

→ Quinoasalat med søtpotet, mango og fetaost
→ Sukkerfri bringebærmuffins med kvit sjokoladeglasur
→ Lomperuller med ruccola & fenalår
→ Laksepakke på grillen
→ Potetsalat med fenalår & fetaost
→ Bringebær- og jordbæris på pinne
→ Havrebar med honning og kanel

VEKAS SALAT!
Quinoasalat med søtpotet, mango og fetaost, oppskrift her

*

VEKAS SOMMRBAKST!
Sukkerfri bringebærmuffins med kvit sjokoladeglasur, oppskrift her

*

VEKAS FRUKOST/LUNSJ!
Lomperuller med ruccola & fenalår, oppskrift her

*

VEKAS GRILL!
Laksepakke på grillen, oppskrift her

IMG_1022

*

VEKAS TILBEHØR!
Potetsalat med fenalår & fetaost, oppskrift her

*

VEKAS IS!
Bringebær- og jordbæris på pinne, oppskrift her

IMG_1851

*

VEKAS EKSTRA!
Havrebar med honning og kanel, oppskrift her

Håpe du fant noke godt! Ha en nydelig søndag 🙂

 

Sommarsalat med bringebær, mango og fetaost

Annonse Lauritz Ålesund

No på sommaren lager eg meg minst en fargerik, smakfull salat daglig. Enten det er som ein lunsjrett, som tilbehør til middagen eller grillmaten. Eg liker veldig godt å bruke frukt, bær og grønnsaker som er i sesong i salatane mine, og i denne fargerike skåla her har eg brukt sesongens søte, norske bringebær:

Ser godt ut, ikkje sant? Det smakte heilt nydelig! Og ikkje nok med at eg fekk inn noken gode porsjoner med frukt og grønt i denne salaten, eg fekk også i meg mitt daglige, anbefalte inntak for Omega3. Eg rørte nemlig sammen ein enkel, deilig vinaigrette med Lauritz Olivenolje med Omega3!

Du trenger, 1 person eller tilbehør til 2:
♦ Nokon gode never valgfri salat – eg brukte salat fra egen kjøkkenhage
♦ 1 liten eller 1/2 stor, moden mango
♦ Litt miniagurk eller vanlig agurk
♦ Norske bringebær
♦ En neve pistasjenøtter eller andre nøtter
♦ 1/2 blokk fetaost (100 g)

Vinaigrette
♦ 1 ss Lauritz Olivenolje med Omega3 – sitronsmak
♦ 1 ss god balsamico
♦ 1 ts honning

Ha alle ingrediensane i en skål, rør sammen vinaigretten og ha over rett før servering. Nydelig som ein egen lunsjrett eller som tilbehør til middag/grillmat av både kjøtt, fisk og kylling!

Lauritz Olivenolje med omega-3 får du i fire ulike smaker: naturell, kvitløk, sitron og basilikum. Desse oljene er heilt perfekt å tilsette i kalde matoppskrifter for å øke næringsinnholdet, sikre deg din daglige dose med omega 3 og/eller gi smak til maten.

Oljene finner du på heimesida til Lauritz Ålesund her

Eg elsker virkelig desse oljene, og synes verdiane til Lauritz Ålesund er så fine. Hos dei er nemlig ærlighet og tillit to verdier som står sterkt, og dei ønsker å dere transparente. Som kunde hos Lauritz Ålesund får du faktisk muligheten til å spore dittvLauritz-produkt heilt tilbake til fiskebåten og olivenlunden! Er ikkje det fantastisk? Ved hjelp av batchnummeret på baksida kan du få informasjon om kva fiskebåt som har fanga fisken, i kva område, samt kven som har produsert omega3 oljen fra fisken og kor produksjonen har foregått. Samme sporing får du på Olivenoljen: kva område på Året olivenane har blitt høsta inn, og kven som har produsert den økologiske extra virgin olivenoljen.

Som kunde har du med andre ord full oversikt over heile produksjonslinja, fra hav til bord!

Håper salaten frister, og at du fekk lyst å prøve Lauritz Olivenolje med Omega3 du også♥

 

Sprø lompetoast i vaffeljern

Heisann!

Lompetoast er noke eg har laga i sikkert snart 10 år, og då både i steikepanne, på primus og i vaffeljern. Dei siste månedene har eg hatt skikkelig dilla på lompetoast i vaffeljern, det er så enkelt og digg! Lompetoasten blir og litt ekstra sprø i vaffeljern, noke eg synes er veldig godt 🙂

Lompetoasten kan du fylle med akkurat det du ønsker av pålegg og krydder, eg varierer fra gang til gang ut fra kva eg har tilgjengelig heime. Men eg har lyst å dele tre favoritter med dåkke som eg ofte lager igjen og igjen 🙂

Favoritt 1:
Grønn pesto, spekeskinke og ost. Gjerne litt ekstra grønnsaker (paprika, rødløk spinat…)

Favoritt 2:
Kremost, ost og fetaost + litt godt krydder, og gjerne litt ekstra grønnsaker som nevnt over.

Favoritt 3:
Siliana salami, ost og fetaost, her også gjerne med litt grønnsaker som nevnt over.

Framgangsmetoden er enkel og seier seg kanskje sjølv: smør heile lomper med pålegget, ha over ei ny lompe (eller smør halve lompa og klapp over andre halvdelen), deretter er det berre å legge det i vaffeljernet og steike til lompetoasten er gyllen og sprø. Du skal ikkje smøre vaffeljernet og det er viktig at du ikkje prøver å ta opp jernet for tidlig, då henger berre lompa fast 😉 Det er og viktig at du steiker den lenge nok visst du vil ha den sprø.

Lompetoast ete eg til frukost, lunsj eller som turmat med litt ekstra grønnsaker. Det hender også at eg lager det som ein lettvint middag ein dag, og serverer med ein god, frisk salat 🙂

Og når det gjelder valg av lomper så kan du bruke akkurat dei lompene du ønsker. Potetlomper, speltlomper, havrelomper, heimelaga lomper…

Ønsker du å lage heimelaga lomper så har eg oppskrift på det HER 🙂 Når du lager heimelaga lomper bestemmer du sjølv kva mjøl du vil bruke, så du kan lage dei lompene du vil – inkludert glutenfrie lomper om du må ha det!

Prøv lompetoast i vaffeljern du også! Eg har delt dette mange ganger før, men gode tips kan ikkje delast ofte nok 🙂 

 

Eltefrie surdeigsrundstykke av spelt

Heisann!

Har du surdeigsstarter i hus? Då kan eg i tilfelle anbefale deg denne oppskrifta på surdeigsrundstykker! Dei er skikkelig saftige, luftige og gode, ikkje minst er dei superenkle å lage. Du rører berre sammen ingrediensane, lar deiga stå i +/- 12 timer, former til rundstykker og deretter steiker 🙂

Du trenger, 9 store stk (kan med fordel lagast mindre):
♦ 300 g sikta speltmjøl
♦ 300 g sammalt speltmjøl
♦ 40 g sesamfrø + 40 g gresskarkjerner
→ eller bruk 80 g andre frø/kjerner
♦ 2 ss happy, boblende og bakeklar surdeigsstarter (les HER korleis du gjer det om du er nybegynner)
♦ 1 ts salt
♦ 4,5 dl lunka vatn

Slik gjer du:
1. I forveien må du naturligvis mate surdeigsstarteren din så den blir happy, boblande og bakeklar.

2. Rør surdeigsstarteren ut i vatnet. Tilsett mjøl og salt, rør godt til en deig med en slikkepott eller hendene. Deiga skal vere litt fuktig. Dekk til bakebollen med plastfolie, og la den heve i 10-15 timer på kjøkkenbenken.

3. Sett steikeovnen på 225 grader. Form rundstykker ved hjelp av ei stor skei og ein slikkepott. Strø gjerne over litt frø/kjerner på toppen.

4. Steik rundstykka i 15-20 minutter, eller til dei er gylne (også på undersida). Avkjøl på rist.

Rundstykka passer like godt med søtt som salt pålegg, og dei egner seg godt til frysing 🙂

Så, når eg skal lage desse rundstykka, så ser kabalen slik ut:
→ Kveld, dag 1: tar surdeigsstarteren ut av kjøleskapet og mater den.
→ Morgen, dag 2: surdeigsstarteren er happy, boblende og bakeklar. Setter deiga.
→ Kveld, dag 2: steiker rundstykkene.

Lite jobb, men det krever naturligvis litt planlegging. Men på morgon og kveld er eg alltid heime uansett, så då er det ikkje noke stress å gjere desse stega som berre tar noken minutter tilsammen!

Godt og enkelt! Vil du heller bruke kveitemjøl framfor speltmjøl, så kan du sjølvsagt gjere det.

Er du nybegynner med surdeig og surdeigsstarter så kan du lese blogginnlegget mitt «Slik mater du surdeigsstarteren din for å gjere den happy, boblende og bakeklar». Der får du informasjonen du trenger om dette 🙂 Når du har skjønt prinsippet og baka nokon ganger, så går det av seg sjølv!

God bakst♥

 

Vekas sommarmat – 30

Hei godtfolk!

Eg er tilbake! Eg utvida rett og slett data- og sosiale medier pausen noken dager på hytta, men no er eg back on track… Delvis iallfall 🙂 Det blir gradert jobbings noken veker til, men det blir vertfall litt oppdateringer fra meg med oppskrifter, tips og triks! Og eg starter idag med sommarens søndagsinnlegg med fokus på sommarmat, og oppskriftene eg foreslår for den kommande veka er:

→ Heimelaga potetsalat som du lager raskt og enkelt
→ Potetbåter & fiskeform med grønnsaker på grillen
→ Sukkerfrie sjokolademuffins med bringebærglasur
→ Saftige havrescones
→ Sukkerfri og enkel bringebæris
→ Fyldig, sunn og digg sjokoladekrem på 2 minutter
→ Jordbærspyd med fyldig sjokoladetopping

VEKAS SALAT!
Heimelaga potetsalat som du lager raskt og enkelt, oppskrift her

*

VEKAS GRILL!
Potetbåter & fiskeform med grønnsaker på grillen, oppskrift her

*

VEKAS SOMMARBAKST!
Sukkerfrie sjokolademuffins med bringebærglasur, oppskrift her

IMG_1922

*

VEKAS TILBEHØR!
Saftige havrescones, oppskrift her

*

VEKAS IS!
Sukkerfri og enkel bringebæris, oppskrift her

*

VEKAS FRUKOST/LUNSJ!
Fyldig, sunn og digg sjokoladekrem på 2 minutter, oppskrift her

*

VEKAS EKSTRA!
Jordbærspyd med fyldig sjokoladetopping, oppskrift her

Håper du fant noke godt!

Fortsatt god søndagskveld 🙂

 

Ferietid!

Hei godtfolk!

Eg titter berre innom idag for å sei at eg tar ei god veke ferie fra jobb, blogg og sosiale medier 🙂 Idag starter vår årlige langtur på fjellet, og vi skal gå ei veke fra hytte til hytte i Stølsheimen. Det blir ei veke med lite dekning, mobilen på flymodus og 100% fri!


Eg er tilbake om ei god veke! I mellomtida er det massevis av oppskrifter i arkivet til dåkke – lag gjerne noke godt mens eg er vekke❤️

 

Personer som MEG og DEG kan utgjere ein forskjell!

Er du klar over at 1/3 av maten vi produserer i verden går rett i søpla? At berre i Norge ender 417 000 tonn (!) mat opp som svinn årlig, som tilsvarer eit økonomisk tap på rundt 21 milliarder kroner? 

Talla er heilt enorme! Faktisk så store at det er vanskelig å ta inn over seg…

Og veit du kva? Tall fra 2019 viser at husholdningsleddet står for minst 55% av det kartlagte matsvinnet. Altså personer som MEG og DEG! Kvar og ein av oss kaster i gjennomsnitt 43 kilo mat heime kvart einaste år, som tilsvarer ca 820 g mat i veka. Tenk litt på dette tallet her🤯 

Og dette skjer altså i siste ledd av verdikjeden. Etter produksjon, håndtering, foredling, lagring og distribusjon er maten komt inn i vår heim. Mat kan ha blitt transportert fra andre sida av jorda. Alle ressurser er brukt, og maten går i boss… Kva gjer dette med økonomien, klimaet og samfunnet vårt❓

Det er en ting som vertfall er sikkert: det er ikkje bra! MEN – det går faktisk an å gjere noke med♥

FN’s bærekraftsmål er å halvere matsvinnet innen 2030, for å skape ein bedre og meir bærekraftig framtid for alle. Personer som MEG og DEG kan faktisk ta i eit tak, og gjere ein vanvittig stor forskjell😍 Klarer du å følge desse råda her, så er du langt på vei!

  • Ha oversikt i kjøleskapet ditt og ikkje handle meir enn du trenger!
  • Sjå-lukte-smake på matvarer som har passert «best før» dato. Det aller meste holder seg gjerne dager og måneder etter utløpsdatoen! 
  • Vær kreativ med rester, slappe grønnsaker og tørt brød. Oppsøk inspirasjon, lag noke nytt og kreativt – frisk opp dei slappe grønnsakene i isvatn og lag krutonger av tørt brød!

Det kan vere lettare sagt enn gjort, men alle monner drar og erfaring er læring💛 Så er det berre å følge med på det eg deler, mitt engasjement for matsvinn med tips, triks, oppskrifter og inspirasjon deler eg kvar einaste veke – og det kjem eg aldri til å slutte med🥰 Dette er og forblir min hjertesak, og eg gjer det eg kan for at fleire kan få augene opp for det samme♥

#matreddingmedlinda

 

Fyldig, sunn og digg sjokoladekrem på 2 minutt!

God mandag alle sammen!

Denne sjokoladekremen her har eg delt fleire ganger før, men den er virkelig verdt å dele igjen… Den er berre SÅ god♥ Fyldig, sunn og digg sjokoladekrem som du lager på 2 minutter. Passer perfekt å servere med sommarens norske bær (heilt NYDELIG med norske jordbær!)♥

Dette er altså ein sjokoladekrem med cottage cheese, og det er cottage cheesen som gir den fyldige, gode konsistensen. Fortvil ikkje om du ikkje liker det, for her kjenner du verken smaken eller konsistensen av cottage cheesen når den mosast heilt klumpfri 🙂

Du trenger, 2 porsjoner:
♦ 400 g cottage cheese (1 stort beger)
♦ 2-3 ss kakao
♦ 3-4 ss valgfri søtning*
♦ litt salt

* Som valgfri søtning kan du bruke det meste. Eg har brukt sukrin+, men sukrin gold, sukrinmelis, sukker, stevia, honning etc. kan sjølvsagt brukast og.

Slik gjer du:
Ha alle ingrediensane i ein bolle og kjør blandinga heilt glatt og klumfri med stavmikser. Smak til (viktig!) om du vil ha meir kakao eller søtning. Ha så over i to porsjonsskåler og topp med frukt og sesongens bær!

TIPS!
Sjokoladekremen blir fyldigare og nesten bedre om den får stå litt. Lag gjerne nokon timer i forveien og oppbevar i kjøleskap. Den står seg fint noken dager i kjøleskapet om du vil lage ein stor porsjon og ha ståande også 🙂

Dette passer like godt som dessert, mellommåltid eller kveldskos♥ Det kan også etat til frukost eller lunsj, men personlig ville eg då laga ein litt større porsjon og/eller toppa med litt ekstra nøtter 🙂

Du kan bruke både vanlig og mager cottage cheese. Eg bruker stort sett vanlig, men kjøpte mager for ei stund tilbake på tilbud 😉

Prøv dette du og! Fantastisk godt!!♥

 

Vekas sommarmat – 28

Hei!

Ny søndag, nytt forslag til vekas sommarmat 🙂 Her er oppskriftene eg håper kan inspirere til den kommande veka:

→ Halloumisalat md jordbær & quinoa
→ Marinerte grillspyd med kylling
→ Sukkerfri mandelkake med vaniljekrem og bær
→ Frisk, knallgod og enkel brokkolisalat
→ Krema sjokoladeis på pinne
→ Proteinrike havrepannekaker med jordbær
→ Bærsalat med jordbær og bakt rabarbra

VEKAS SALAT!
Halloumisalat md jordbær & quinoa, oppskrift her

*

VEKAS GRILL!
Marinerte grillspyd med kylling, oppskrift her

*

VEKAS SOMMARBAKST!
Sukkerfri mandelkake med vaniljekrem og bær, oppskrift her

*

VEKAS TILBEHØR!
Frisk, knallgod og enkel brokkolisalat, oppskrift her

*

VEKAS IS!
Krema sjokoladeis på pinne, oppskrift her

IMG_1846

*

VEKAS FRUKOST/LUNSJ!
Proteinrike havrepannekaker med jordbær, oppskrift her


*

VEKAS EKSTRA!
Bærsalat med jordbær og bakt rabarbra, oppskrift her

Håper du fant noko godt!

God søndag♥

 

Quesedilla på primus

Vil du lage middag ute på primus iløpet av helga eller ferien? Det er mykje godt og enkelt du kan lage på primus, som verken tar lang tid eller krever for mange ingredienser. Denne lettvinte quesedillaen er eit eksempel, og det er berre supergodt 😀

Her har du min favoritt som eg har laga i åresvis:
→ Lomper (eller tortillalefser/andre lefser)
→ Grønn pesto
→ Spekeskinke
→ Raspa ost

Smør halve lompa med pestoen, ha over spekeskinke, ost og klapp over. Steik i tørr steikepanne på primus til den er gyllen og sprø på begge sider. Nyt med en digg salat 😀


MEN en sånn quesedilla kan sjølvsagt fyllast med kva som helst! Lag gjerne din egen vri!


Ser godt ut, ikkje sant?

God helg alle sammen♥

 

Nydelig melon- og mangosalat

Åh, denne salaten her altså, den blei SKIKKELIG frisk og god! Blei tilfeldig til av ingredienser eg hadde heime, nemlig #matredda vannmelon, mango og vårløk + fetaost og valnøtter! Perfekt tilbehør til grillmaten 🙂 

Til en skål: 

  • 1 kartong fetaost blokk
  • 1 moden mango
  • 1/4 vannmelon
  • 1 bunt vårløk
  • 50 g rista valnøtter (rista i tørr steikepanne til dei blei gylne)

Kutt opp, bland sammen og nyt som tilbehør tip grillmaten (eller kva som helst middag) 🙂 

Ellers er det berre å tilsette/bruke andre ingredienser også!

Salaten passer til både kjøtt, fisk, kylling og vegetar 🙂

Håpe det frister♥